torsdag 16 september 2021

Utdelningar - Augusti

 Det här med att det verkar ta mig hela två veckor att räkna ihop utdelningarna.. Ja, inte beror det på utdelningarnas storlek direkt. Som nybliven stugägare och arbetande inom storbank så har annat kommit emellan, och vi får väl se om jag lyckas komma ur den här olycksbådande fördröjningen. Både av blogginlägg och pension.

På tal om FIRE så lyssnade jag på podden Recensörerna, som i avsnitt 127, ca 25min in, recenserar FIRE och avslutar med "Att spara sig deppig får 0 av 10". Det där tror jag att jag enkelt kan undvika, men vi får väl se.

Inga nya köp har hunnits med under månaden, och räknar jag ihop utdelningarna så hamnar de på strax över 13000:-, att jämföra med förra årets 12600:-. Möjligen är det årets fattigaste månad, och ingen imponerande höjning direkt, men nästa år - då kommer augusti att se bättre ut!

 

 

Hösten ser ut att bli ganska lästung, med både bokklubbar och facklitteratur så jag hinner antagligen inte med några recensioner av uppföljarna till de svenska aktieböcker som jag tidigare har skrivit om - Min vinnande väg, och Börspsykologi.

Nu ser vi fram emot lättade restriktioner och besök på... Ni vet vad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar