tisdag 18 december 2018

Påfyllnad - Målantal uppnått

 
Ännu en störning i utdelningskraften har terminerats - Idag gjorde jag slag i saken och fyllde på i WPC till det jämna och fina antalet 1000st. Nu slipper jag helt irrationellt irritera mig på ett ojämnt antal i portföljen. Till dagens USD-kurs borde detta ge mig en utdelning på strax över 9000:-/kvartal.

Det räcker precis till lunch på Berns varje arbetsdag i en hel månad. Men det får vänta.



Jag ser WPC som ett bra komplement till månadsutdelaren Realty Income Corp i fastighetssektorn. WPC verkar även utanför USA och har flera fastigheter i Europa, en bredare geografisk spridning helt enkelt. Som många REITs uppvisar de imponerande siffror för sina 1186 fastigheter. 98,3% uthyrningsgrad och snittkontraktet ligger på över 10år för deras 304 olika hyresgäster. WPC ger dessutom betydligt högre direktavkastning än branschkollegan Realty och har också frekventa utdelningshöjningar. Det är möjligt att samgåendet med fastighetsbolaget CPA:17 tidigare i år gör att resan blir lite skakigare i närtid innan eventuella synergieeffekter börjar ge effekt. Kursen har de senaste åren pendlat mellan $60 och $70 så egentligen borde jag inväntat en dipp, som övriga bloggare som oftast lyckas pricka rätt. Inbillar mig ändå att jag behåller dem till arvet, så inköpspriset spelar inte så stor roll.

Spana in deras investerarvänliga site här: W.P. Carey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar