lördag 1 december 2018

November - Utdelningar

Sådär, då var mörkaste och ruggigaste månaden avklarad! Den gick mig förbi alldeles för snabbt, så får sikta på att vara i Sverige större delen av månaden nästa år istället så att jag verkligen kan vältra mig i mörker och elände.

Förutom lite småköp (se tidigare poster) så var väl den största händelsen under november att SAS beslutade sig för att lösa in de kvarvarande utestående preferensaktierna, ca två månader innan jag hade räknat med. Gav en fin avkastning under ägandet och får nu fundera på hur jag ska investera pengarna som sägs komma in på kontot 5/12. Kanske mer Pizza?

November är en av de månaderna som ger lägst utdelning, men lyckades ändå skrapa ihop 5840:- från följande:

Realty Income Corp     2 088,06 SEK   
Omega Healthcare           178,57 SEK   
EPR Properties                162,33 SEK   
Ocean Yield                       43,01 SEK   
Investor B                        400,00 SEK   
PIMCO PTY                 1 168,61 SEK
SAS Pref                       1 500,00 SEK
Akelius Pref                     300,00 SEK

















Nya tag i december!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar