torsdag 14 februari 2019

Köper mer BEP


https://bep.brookfield.com/en

Utdelningarna från Januari bränner i fickan och efter ett misslyckat försök att göra av med dem så köpte jag 40st begagnade Brookfield Renewable Partners igår för strax över 38 CAD och mitt innehav är därmed uppe i totalt 190st.

BEP, som vi ägare gärna säger, visade upp en fin rapport och höjde även sin utdelning med 5%, till strax över 7% ($2,06) som delas ut kvartalsvis. För min del borde det ge ca 900:-/kvartal, eller översatt, nästan en lunch på Berns per månad. Passar alltså in finfint i Berns-portföljen!

Få kan ha undgått att även Petrusko gillar BEP, och dess systerbolag, och även jag tackar för inspirationen.

Passar även på att tipsa om Dividend.com igen - kollar ofta där då sidan ger en bra överblick, tydliga datum och till och med nedräkning tills nästa utdelning. En sån display skulle en ha i hallen!

Som ni vet så är 190 en ojämn siffra så jag kommer att fortsätta att fylla på här tills jag når en behagligare siffra. T ex 1000st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar