söndag 21 juli 2024

Utdelningar - Maj

 Låt oss låtsas som om detta inlägget skrivs precis i början av juni och att det inte alls har försenats pga hantverkare, kneg, jord, och grus. Ja jösses vilken månad det har varit! Detta är väl normalt sett den månad då de flesta får sina utdelningar, men jag som har siktat på innehav som delar ut minst kvartalsvis ser ingen topp i utdelningarna från Berns-portföljen under maj. 

Räknar jag ihop utdelningarna får jag det till precis över 29 500:-, vilket är snäppet mer än förra årets 25k. Trevligt.


Men annars då? Har det skett något speciellt under rage-maj förutom att jag är helt kär i Jens Nylander? Jodå, det har fyllts på lite småskvättar här och var - 30st färska VGWL (totalt 230st), 3st McD (totalt 33st), och 50st PepsiCo (totalt 100st). Men, var kommer alla dessa pengar ifrån tänker ni? Har det månne sparats in på luncher? Well... Sålde äntligen av 3M efter en massa bedrövelser. Återstår att se om det ger bättre avkastning i de nya innehaven, varken McD eller PepsiCo har visat sig från nån bättre sidan ännu... 


1 kommentar:

  1. Ha ha, ja hantverkare kan verkligen ställa till det. Numera anlitar jag aldrig några sådana under sommaren, för då dyker de garanterat inte upp överhuvudtaget. :-)

    SvaraRadera