måndag 28 februari 2022

Utdelningar - Februari

Mitt flöde är fullt med krigsstrateger. Ingen snackar längre om varken pandemi, klimat eller aktier. De med nyfunnet aktieintresse lyser med sin frånvaro, likaså de som har hållt på med aktier länge, ja uppemot 3-4år har tystnat. Inte ens krypto- och trädförespråkarna är vakna. Jag hoppas innerligt att de kommer tillbaka snart. Ja, kanske inte krypto- och trädfolket, men resten. This too shall pass.

Som vanligt, fortsätt att köpa aktier, eller ännu bättre - indexfonder, varje månad i ur och skur och du kommer att bygga en förmögenhet. Jaja, ni vet vad jag tycker, så jag ska inte skriva mer om det, värdet i att sova gott och ha en utdelningsportfölj som har gått +1,15% YTD och annat skryt. Den petiga noterar såklart att jag fokuserar på just utdelningsportföljen och inte det totala innehavet (som ligger back med 7,5% YTD) :D

Över till sammanställningen av årets andra månad!

Februari förra året gav 14 000:-, och i år får jag ihop det till 17 667:-, trevligt!

Vilken dag som helst nu så kommer jag säkert att fylla på några av innehaven som har lite väl udda siffror, eller om jag möjligen köper läsk istället? Fast det får kanske vänta tills världsläget lugnar ner sig lite.

 Stay safe.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar