söndag 4 oktober 2020

September - Utdelningar


 Höstrusket är här och med det går vi in i Q4! Ser ut som att det blir svårt att slå förra årets utdelningar, på helår, men först ska vi räkna ihop september!

Förra året skrapade jag ihop 9438:-, och nu slog jag alltså det med nöd och näppe. Som vanligt är kvartalets tredje månad min sämsta utdelningsmånad, men jag hoppas att det ska ordna upp sig! Jag säger som många andra utdelningsälskare - 2021, då jäklar!

För ett par dagar sen annonserade Boston Pizza att de återupptar utdelningarna, vilket fick aktien att tokrusa med närmare 40%. Ett annat restauranginnehav - SIR Royalty Income Fund, hängde med i uppgången, dock inte lika mycket. Notera att jag fokuserar på de starka uppgångarna och inte skriver något alls om deras förtvivlade Corona-ras (fortfarande rejält back).

Jag har dessutom köpt på mig 5st 3M, så nu uppgår det totala innehavet till 120st. Tror jag fortsätter till 200st jämnt.

I övrigt lider jag som många andra av att jobba hemifrån, de uppgifter mina kunder oftast använder mig till fungerar inte optimalt via videosamtal, men det där ordnar säkert upp sig. När jag accepterade mitt nuvarande uppdrag så tänkte jag att större delen av intäkten skulle gå till lyxkonsumtion. Dessvärre är jag en dålig konsument, och roas varken av s k "bubbel" eller dyrklockor. Förutom ny IT-infrastuktur så sneglar jag på att byta ut bilparken mot ett klimatsmartare alternativ. Det blir dyrt.

... Och Berns då? Nej, fortfarande inget besök där efter deras nyöppning. En vacker dag så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar