lördag 2 maj 2020

April - Utdelningar

I takt med att Corona sprider sig och en svårtolkad börs så märker jag att mitt eget engagemang för både aktier och bloggande sjunker. Tittar till portföljerna lite då och då, slötittar på Twitter och läser knappt andra bloggar. I dessa tider med raska fall och hysteriska uppgångar var och varannan dag så är det inte lätt att glädjas över eventuella framgångar.

En annan märklig grej som har hänt är att jag har börjat knega heltid igen efter närmare 15månader som pensionär. Ungefär samtidigt som alla andra blev permitterade så började jag hjälpa en av mina tidigare kunder inom Bank & Finans. Med smicker och riklig belöning rättade jag in mig i ledet, och lär väl hålla på nått år eller tre. Nu är det juh mest jobb från hemmakontoret som gäller, men sen blir det på med bankpyjamas, pendlande och luncher på stan varje dag. Får se hur länge det är kul, men å andra sidan så ger det mig utrymme till lyxkonsumtion. Redan nu har IT-infrastrukturen uppdaterats här hemma, det suktas efter egen fastighet, bolån, Tesla, VR-headset, osv, osv. Ja, ni hör juh hur illa det låter. Inte alls sunt.

När det börjar ordna upp sig, så blir det givetvis ett par långluncher på Berns också.

Men, men, förlorade själar aside, över till utdelningarna för april. Ska jag tro mina bloggkollegor, övriga självpensionerade asketer, och nyfrälsta utlandssvenskar på hel- eller deltid så är det tydligen tuffa tider på utdelningsfronten. Låt oss räkna.

Totalt för april får jag ihop det till 21782:-, vilket är något mer än förra året då det hamnade på  18840:-. Godkänt. I mina övriga portföljer så lyser dock utdelningarna med sin frånvaro, men det ordnar säkert till sig innan arvet.



Återköp? Jag bygger lite kassa ett tag till och funderar på vilka innehav som ska fyllas på, några förslag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar