söndag 16 september 2018

Nya köp

I veckan fyllde jag på min portfölj efter mycket velande. Jag gillar jämna, och gärna höga siffror så jag bestämde mig för att fortsätta att tanka WPC (6,24% DA), där jag siktar på att ha 1000st. Tog även in två nya innehav, Brookfields Renewable Energy Partners (6,32% DA) och Brookfields Infrastructure Partners (4,74% DA). Dessa hoppas jag blir finfina på sikt med fortsatta utdelningshöjningar och jag vill även utöka denna position betydligt.

Jag sneglar också på fina Sampo, men eftersom jag behöver ett jämnt kassaflöde för att finansiera mina besök på Berns så är det krav på minst kvartalsutdelning för att platsa i denna portfölj.

Så här såg shoppinglistan ut:

  • WPC 200st
  • BIP 120st (Nytt innehav!)
  • BEP 150st (Nytt innehav!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar