söndag 2 september 2018

Innehav

Som ett flertal genomgångar har visat så är en kapitalförsäkring något förmånligare än en ISK när det gäller utrikiska innehav, kolla t ex Utdelningsseglarens inlägg i frågan.

Kapitalförsäkringen som jag nyligen har döpt till just "Berns" har funnits ett tag, men kommer att renodlas till en utdelningsportfölj med lämpliga innehav. Jag startar alltså springande. Borde jag ha startat en helt ny, vilket förespeglades i tidigare inlägg? Kanske, men nu får jag en liten spark i baken och kan börja den nödvändiga utrensningen av dåliga innehav.

Såhär ser innehavet ungefär ut nu, förutom ett par suspekta skräpaktier:

Årsutdelare
Bure
Ratos

Halvårsutdelare
Telia
Investor
HM

Kvartalsutdelare
3M
JNJ
WPC
Omega HealthCare Investors
Ocean Yield
SAS Pref
Akelius Pref

Månadsutdelare
Realty Income Corp
Pimco PTY

Snart har jag lärt mig blogga bättre så då kommer en snyggare lista där de sunkigaste innehaven som har tappat 30-50% sen köp är tydligt markerade. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar