torsdag 30 augusti 2018

Att äta på Berns

I den här bloggen ska jag försöka dokumentera min väg fram till målet att äta på Berns. De serverar utsökt mat med tillhörande dessertbuffé och passar förträffligt för långlunch på fredagar. En Bentolåda går loss på ca 300:- och då ingår dessertbuffé. Kostnad för dryck och kaffe tillkommer. Lokalerna är magnifika och läget centralt.

Mitt första minne från Berns var en brunch för två decennier sedan, den satt sina spår. Jag vill minnas att priset för färskpressad juice och en kaffe var hutlöst och att brunchen kostade 300:- per person. Jag bjöd mitt sällskap och betalade med två 500-lappar. Servitrisen frågade "Vill du ha växel på det?". Det ville jag.

Jag har naturligtvis besökt Berns flera gånger sedan dess och kom på att det vore det fint att kunna finansiera dessa besök med hjälp av avkastning på kapital. Sagt och gjort. En ny Kapitalförsäkrings-portfölj redo att fyllas med högavkastande aktier.

Detta är alltså ännu en ekonomisparaktieblogg. Ursäkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar