måndag 2 september 2024

Utdelningar - Augusti

 "Jodå, nu de senaste två veckorna har man ju klättrat lite på väggarna, så riktigt härligt att äntligen vara tillbaka på jobbet!"


Nej, så lät det inte, men efter några veckors kneg börjar jag så sakta komma in i lunken igen. Och ännu bättre humör får jag när jag räknar in månadens utdelningar, strax över 31 000:-, vilket är några 1000-lappar mer än förra året. Såklart. Då ägde jag fortfarande en FOLKAKTIE och tog dåliga beslut om att köpa VFC. Således äldre, klokare och mer utdelningar. Trevligt att det går åt rätt håll. Och inte heller rage:ar jag i år, även om jag precis som @aktiediplomaten tänker på World of Alida såhär ett år senare.

 

 

Men annars har det varit lugnt, inga köp eller sälj under månaden, men man kan väl gissar att det ligger minst en sisådär 31k och bränner i nån ficka...

Ibland tänker jag på den där boken jag recenserade för ett tag sen. Ett av tipsen jag tog med mig var att köpa bitar framför atomer pga skalbart. Nu kommer jag inte riktigt ihåg vilka innehav författaren hade varken då eller nu, men jag hoppas att de har gått bra, och kommer att gå bra framöver. Kanske kommer en uppdaterad version av boken som inte nämner specifika aktier? (Vilket i många fall verkar vara en riktig jinx). Men just nu är boklistan rejält påfylld inför hösten, så det tar ett tag innan det blir fler aktieböcker.

Har ni några böcker på lut? Om inte, se till att skaffa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar