torsdag 31 oktober 2019

Oktober - Utdelningar

Årets första höstmånad avklarad med bravur! Tittar jag på sammanställningen från förra året så ser jag vilken summa jag borde klå - 13 619,34:-

En snabb titt på Avanza ger svaret, före eventuella skatter.


Totalt 24 548,23:-, vilket ger en ökning med sisådär 80% sen förra året. Det här kommer naturligtvis inte att hålla i sig, särskilt eftersom jag inte kommer att tillföra nytt kapital till Berns-portföljen på ett tag utan bara återinvestera utdelningarna. Frågan är om jag kan knäcka 30k om ett år? Gissningsvis kommer USD-kursen att jobba emot det, men vi får se!

Då ett par olika oklara kommersiella högtider verkar inträffa i oktober så har även jag dragits med i köphysterin. Det blev 10st nya 3M, så upp till totalt 60st, och 50st PFTL vilket ger rofyllda 500st totalt.

Några besök på Berns då? Dessvärre inte, men snart så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar