onsdag 1 februari 2023

Utdelningar - Januari

Årets första månad avklarad, och ljuset börjar synas så smått på vägen till och från det dagliga kneget. Förra året var jag pensionär och kunde njuta av hela 23 000:- i utdelningar under denna "årets fattigaste månad." Nu lägger jag ner ca 50h varje vecka på min mitt förmodat samhällsförbättrande hobby kneg, som i gengäld iofs betalar orimligt bra. Men eftersom Berns-portföljen spelar på av sig själv så langar jag in nya stålar i andra portföljer. Snacka om att vara privilegierad när andra sliter med allsköns elände. jaja, det där är en annan diskussion.

Hopräknat blev det strax över 29 000:-. Snäppet mer än förra året alltså, trevligt.

Som ni ser så får jag "fortfarande" utdelningar från Brookfields LP-bolag trots att jag har sålt av dem. Som vanligt med utdelningar så räcker det att du äger aktier den dagen då utdelningen dras, och sen tar det oftast ett tag till innan själva utbetalningen. I detta fall en trevligt fördröjning.

Passade på att fylla på i den kvartalsutdelande ETFen ZPRG med 75st till så att jag nu har 125st totalt. Siktar på åtminstone 200st, men det är som sagt en lite onödig ETF med tanke på mina andra ETFer som dessutom är snäppet billigare.Men nu har jag baxat in den i båten så då är det lika bra att ro vidare till målet.

Ses vi på Berns 2023?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar