onsdag 1 mars 2023

Utdelningar - Februari

 Sådärja, nu har ljuset återvänt och jag har så smått omvandlat min uteliggarstil till en fulländad Tech Bro, härligt! Det här med väst har tidigare känts sådär, men det växer sakta på en och nu trivs jag finfint med detta märkliga plagg. Åtminstone i vår verkstad, högst oklart om jag skulle använda den utanför.

Februari är för många en kass utdelningsmånad, själv har jag tidigare haft lite lägre kassaflöde under kvartalens sista månader, men det har jämnat ut sig med lite omallokeringar. Räknar jag ihop månadens utdelningar så hamnar det på 23 030:-, att jämföra med förra årets 17 667:-. Trevligt.

 

Under månaden har jag även fyllt på med 60st ZPRG till, så nu har jag 185st totalt. Får se var det slutar, särskilt nu i dessa väntans tider när var och varannan Utdelningsjägare pepprar Avanza med frågan "WhEn kÄllSkAtt?". Inom kort väntas nämligen Avanza betala ut de senaste 3 årens källskatt och dessutom bli lite rappare framöver. Kan tänka att det blir en extra slant som snabbt ska sättas i arbete. Kanske fortsätter jag då att fylla på i GSL, eller så blir det läsk, vi får se!

Har själv efterlyst nya case som jag kan läsa in mig på, men inser att jag själv inte bidrar med något vettigt. Ja, förutom då dessa månadsuppdateringar som egentligen bara visar att de allra flesta kan bygga upp en förmögenhet om de bara fortsätter att köpa aktier i kvalitetsbolag varje månad. Förhoppningsvis inspirerar det en och annan nybörjare, men det räcker ju att läsa ett par inlägg innan galoppen så att säga har absorberats. För egen del är det desto trevligare att månadsvis kunna följa upp, och kanske raljera över diverse "influerare" och liknande scammers som egentligen inte har en aning om vad de talar om. Det här med att ge sig ut på djupt vatten är dessutom väldigt vanligt bland "kändisar" inom aktiesfären, jag gissar att många följare snabbt kan leda till hybris och att det mänskliga psyket inte är byggt för att kunna hantera det på ett adekvat sätt. Plötsligt är man expert på ett flertal olika områden tack vare Google. Lustigt ändå hur vi människor fungerar.

Personligen trivs jag oftast bäst i rum där jag inte är den smartaste, då kan jag både lära mig nya saker, och slipper dessutom tjöta så himla mycket :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar