tisdag 3 december 2019

November - Utdelningar

November avverkades i flygande fläng! Jag hann med både en Sverigeturné med föredrag och en ny upplevelse i form av Dreamhack tillsammans med några av förmånstagarna. Klart intressant, och kände mig knappt särskilt gammal heller.

När vi nu går in i kvartalets, och decenniets sista månad så blir det till att stålsätta sig då det innebär lägre utdelningar. Men först drar vi ut november!



Jag fick ihop det till totalt 18568:- (före avdrag av källskatt), vilket är 318% bättre än november förra året om jag har räknat rätt. Trevligt.

Det har varit sparsamt med nyinköp, men det blev 10st 3M. I övrigt så har ett av mina större innehav WPC gått ner något vilket ger stora effekter på totalsumman, men inga effekter på utdelningen. Och i dessa tider tror jag att det är klokt att sätta fokus på utdelning och inte totalsumma för oss som köper för att behålla till arvet. Och på tal om arv så är väl frågan om ett av mina mindre innehav SIR Royalty Income Fund kommer att finnas kvar tills dess. En kursnedgång på närmare 40% de senaste månaderna. Svettigt.

Ytterligare en trist nyhet, som jag ännu inte har förstått vidden av är att det händer saker på Berns. Återkommer till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar