måndag 15 juli 2019

Ledig

En av mina favoriter, Utdelningsseglaren, publicerade nyligen ett inlägg med sin favoritlåt. Så här i semestertider kan ju inte jag vara sämre, således: Ledig - Mange Schmidt



Och här kommer texten:

Intro
Ah, fan måste man jobba asså?
Jag vill bara softa
Kan inte nån annan pröjsa mina räkningar?
Ah, ni vet hur det e

Refräng
Jag vill vara ledig, ledig, ledig
Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid
Inte göra nånting, nånting alls
Bara göra nånting, nånting najs
Jag vill vara ledig, ledig, ledig
Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid
Inte göra nånting, nånting alls
Bara göra nånting, nånting najs

Vers 1
Jag vill vara ledig resten av mitt liv
Bara sitta bredvid som ett tidsfördriv
Vill inte vara tyngd av ett ruttet kneg
Synd att världen byggs upp av deg
Vill inte gå i skolan, bara skolka
Inte för att de e cool att vara korkad
Men kan du förklara hur man ska orka?
Jag vill bara ha semester på Mallorca
Vill inte ha några utgifter
Men snälla lilla Mange, det måste du visst det
De e så jävla tråkigt och segt och trist med
Alla dessa bills och om bara Gud visste
Om Gud bara visste hur skön jag va
Skulle Gud säkert pröjsa min lön idag
Men jag har säkert för höga lönekrav
Och jag glömde som vanligt min bön idag

Refräng

Vers 2
Jag vill ha min kaka och äta den med
Och jag vill äta min kaka ifred
Inte dela med mig till nån annan
E de möjligt? Och jag undrar om man kan
Kan man slippa att ha någon väckarklocka?
För jag diggar att softa och däckar ofta
Och jag vill helst inte göra nånting alls
Ska jag göra nåt ska det vara nånting najs
Vill inte låna, vill inte vara pank
Vill inte råna, råna en bank
Är ingen idiot, så jag säljer inte knark
Försöker vara stor, jag försöker vara stark
Jag vill bara leva på en grön kvist
Bara leva mitt liv med en skön tvist
Dekadenta fester, när jag tänker efter
Vill jag bara vara på konstant semester

Refräng

Vers 3
Ge mig inga ansvar, ställ inga krav
Jag vill bara dansa och ha det bra
Ställ inga frågor, du får inga svar
Det räcker med dom plågor som jag redan har
Säg inte till mig vad jag ska göra
För vad du än säger kommer du förstöra
Från mig e nej det enda du kommer höra
Så låt oss gå bananas och bli helt störda

Refräng

Utro
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill äta min kaka, min kaka ifred
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill ha min kaka och äta den med
Jag vill äta min kaka, min kaka ifred





Tack för fin låt Mange, funderat på att börja spara i aktier?
intro Ah, fan måste man jobba asså? Jag vill bara softa Kan inte nån annan pröjsa mina räkningar? Ah, ni vet hur det e chorus Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs verse 1 Jag vill vara ledig resten av mitt liv Bara sitta bredvid som ett tidsfördriv Vill inte vara tyngd av ett ruttet kneg Synd att världen byggs upp av deg Vill inte gå i skolan, bara skolka Inte för att de e cool att vara korkad Men kan du förklara hur man ska orka? Jag vill bara ha semester på Mallorca Vill inte ha några utgifter Men snälla lilla Mange, det måste du visst det De e så jävla tråkigt och segt och trist med Alla dessa bills och om bara Gud visste Om Gud bara visste hur skön jag va Skulle Gud säkert pröjsa min lön idag Men jag har säkert för höga lönekrav Och jag glömde som vanligt min bön idag chorus Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs verse 2 Jag vill ha min kaka och äta den med Och jag vill äta min kaka ifred Inte dela med mig till nån annan E de möjligt? Och jag undrar om man kan Kan man slippa att ha någon väckarklocka? För jag diggar att softa och däckar ofta Och jag vill helst inte göra nånting alls Ska jag göra nåt ska det vara nånting najs Vill inte låna, vill inte vara pank Vill inte råna, råna en bank Är ingen idiot, så jag säljer inte knark Försöker vara stor, jag försöker vara stark Jag vill bara leva på en grön kvist Bara leva mitt liv med en skön tvist Dekadenta fester, när jag tänker efter Vill jag bara vara på konstant semester chorus Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs bridge Ge mig inga ansvar, ställ inga krav Jag vill bara dansa och ha det bra Ställ inga frågor, du får inga svar Det räcker med dom plågor som jag redan har Säg inte till mig vad jag ska göra För vad du än säger kommer du förstöra Från mig e nej det enda du kommer höra Så låt oss gå bananas och bli helt störda chorus Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs Jag vill vara ledig, ledig, ledig Bara sitta bredvid, bredvid, bredvid Inte göra nånting, nånting alls Bara göra nånting, nånting najs outro Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill äta min kaka, min kaka ifred Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill ha min kaka och äta den med Jag vill äta min kaka, min kaka ifred

https://www.letssingit.com/mange-schmidt-lyrics-ledig-bsqrk1q
LetsSingIt - The Internet Lyrics Database

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar