måndag 1 juli 2019

2019 - Halvtid

Noterade att flera har summerat sina utdelningar under första halvåret 2019, och det är väl lika bra att även jag gör det. För Berns-portföljen får jag ihop det till 70882:-, och siktar på minst lika mycket till innan året är slut. Trevligt.

Under detta halvår har jag jobbat ungefär 10h/vecka med olika förtroendeuppdrag, mer eller mindre avlönat. Övrig tid har jag roat mig med olika "tidsfördriv", som min morfar skulle ha sagt. Perfekt för "a life well wasted".

Framåt hösten funderar jag dock på att ställa mig till kundernas förfogande, och om rätt utmaning dyker upp så kör jag lite tjänstemannaliv igen. Alternativet att fortsätta som vanligt är naturligtvis också lockande, möjligen krävs ett större livsstilsbyte (inklusive rejäl skuldsättning) för att få tillbaka motivation för att arbeta mot ersättning.

Hoppas även på att få in ett par fredagsluncher på Berns såklart!

3 kommentarer:

  1. Riktigt fin utdelning, grymt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Stark halvleksrapport när det gäller dina utdelningar!! En fråga, om jag närmar mig huvudstaden och ditt älskade Berns vad rekommenderar du att jag käkar där? Jag är en riktig allätare så det är bara att komma med dina favoritförslag!

    Mvh,

    Atlas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det mest prisvärda på Berns tycker jag är deras Bentolåda för 295:- som serveras till lunch vardagar. Då får du en smakbit på flera av deras rätter och dessutom ingår den massiva dessertbuffén! Vatten till det så får du en riktigt fin lyxig lunch utan att bli skinnad! Flergångsbesökaren siktar kanske in sig på en större "set menu" (som kocken väljer), även den prisvärd, trots ca 800:- + dryck. Lite oklart hur det funkar nu över sommaren, men normala arbetsveckor så kan det vara bra att boka, alternativt droppa in lite senare (13:00-) Är du i stan över en helg så rekommenderar jag varmt att boka in en brunch, även här kan det vara lite snårigt under sommaren - Kolla och boka på deras hemsida, smaklig spis!

      Radera