lördag 29 juni 2019

Juni - Utdelningar

Nu tror jag inte att det hinner in fler utdelningar i juni. Som vanligt är den tredje månaden varje kvartal den sämsta för min del, och jag kan summera juni till 8232:-.



Täcker juh en del glass och kanske även ett besök på Berns, men vi får se. Under månaden har det fyllts på i Abbvie, nån vecka innan köpet av Botox-tillverkaren Allergan annonserades och kursen dök rejält. Saknar 140st för att nå mitt mål på totalt 200st.

Sneglar även på ett par andra aktier som jag är sugen på att introducera i min Berns-portfölj. Får vi en kass sommar så kommer utdelningarna i juli att återinvesteras raskt istället för att brännas på orimliga mängder glass ute på nån skärgårdskrog.



... och på tal om glass så fick jag chansen att besöka Unilever härom veckan och delta i en glassutvärdering! Mycket kul och perfekt pensionärssyssla! Unilever har en massa varumärken under sitt paraply, bl a GB Glace. Redan i deras finfina reception så känns det som att en kliver in i en butik - Hyllor fulla med deras olika varor, tandkräm, schampo, tvål, etc, samt flera glassfrysar. Vi blev väl emottagna och fick sen gå in i ett konferensrum där upplägget gicks igenom. Blev väl något besviken när det framgick att vi skulle få en (1) glass och utvärdera den. Desto bättre var att det var en rejäl Daimstrut! Glassen slank ner, frågeformuläret fylldes i och sen diskuterade vi lite kring olika sorter och smaker innan det var klart. På vägen ut fick vi varsin goodiebag (frysväska med keps, solfjäder, nyckelband och ett kuvert med glasskuponger för 200:-). När vi gick igenom receptionen fick vi även erbjudande om att plocka med oss så mycket glass vi kunde bära! Plockade på mig flera nyheter, några Ben & Jerrys och Magnum-burkar, och några flerpack - Barnsligt kul! #sparadkrona

Sen blev det lite stressigt under hemtransporten eftersom vädret behagade vara glassovänligt, men fick hem allt till frysen utan missöden. Det här med provsmakningar gör jag gärna igen, så har ni några tips på hur jag går tillväga så säg till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar