söndag 3 mars 2024

Utdelningar - Februari

 Ah, äntligen Käll... Mars! Det är ljust när jag traskar iväg till kneget, och ljust när jag traskar hemåt igen, trevligt! Något som är ännu trevligare är att med ljuset kommer även Källs... livsglädjen åter!

Hade jag haft en stalker så hade hen gratulerat mig på min årsdag som Tech Bro, som jag lagom malligt blev för ett år sen. Reppar fortfarande stilen i slutna rum, men ännu inte vågat mig ut på allmän mark. Thank god.

Samma månad som jag kom ut som Tech Bro fick jag ihop strax över 23 000:-, och såhär ett år senare landar det på 25 694:-, så inflationsjusterat snäppet sämre. Men jag klarar mig nog ändå.

Men annars då? Har jag kvar det "nya coola" innehavet VF Corp? Nej. Jag köpte på $19,06 i somras och sålde av nu på $17,06. Alldeles för svettigt för mig, och efter att ha mottagit några feta (och även en mager) utdelning/ar så var tålamodet slut. Kanske lär jag mig.

Som vanligt brände pengarna i fickan så under månaden har det shoppats hejdlöst! 

Den snabbtänkte ser ju direkt vilka innehav som står i tur på att fyllas på. Kanske redan under Källska.. mars månad?

Har ännu inte plottat ut någon prognos, men hoppas på att köpen ovan ska bidra till årets utdelningar med en bra slant. Kanske redan innevarande månad? Den som får källskatt får se!


1 kommentar:

  1. Ja det blir trevligt med lite källskatt. Lär väl komma i slutet av månaden precis som de allra flesta utdelningarna. Ser att du är väldigt tung i Omega. Har du ett fantastiskt bra YOC och köpt när den har varit nedtryckt, eller har du bara köpt kontinuerligt? Hur många % av din portfölj?

    SvaraRadera