måndag 1 maj 2023

Utdelningar - April

 Det har eldats och firats att vintern förmodligen är slut, och eftersom det härliga regnvädret håller i sig så passar jag på att räkna in slantarna för april.

Summerar till 23581:-, vilket inte alls är inflationsvänligt jämfört med förra årets 26500:-, och helt bedrövligt jämfört med DividendBomber. Jaja, i det här nollsummespelet är alla vi utdelningsjägare förlorare.



Och inte har jag haft tid att fylla på heller, och naturligtvis har jag heller inte sålt några av mina innehav i Berns-portföljen. Kanske dyker det upp några fina köptillfällen alldeles snart då vi som bekant har lämnat aktie/vinter-säsongen och historiskt sett går in i den delen av året då aktieägande kan vara mindre bra. Kanske får jag då köpa på rea och kanske fira på.... Ja, ni vet såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar