fredag 15 mars 2019

Nytt innehav + påfyllnad

https://investors.att.com/

Fick loss en del likvider från en annan portfölj och förde över dem till Berns-portföljen för att kunna slå till på 900st AT&T. Detta borde ge mig ca 4200:- extra varje kvartal. Ett perfekt komplement till min annars fastighetstunga portfölj med en direktavkastning på ca 6,7% till dagens kurs. Den ojämna siffran lockar såklart till påfyllnad. Säkert under nästa vecka när månadens större utdelningar börjar flöda in. Tar emot att köpa nu när USD ligger så högt men eftersom innehavet antagligen kommer att vara kvar tills arvet så spelar det ingen större roll.

Passade även på att öka i Brookfield Renewable Partners och Boston Pizza så att jag nu har totalt 500st respektive 1000st. Jämna och fina nuffror!


https://www.partykungen.se/spargris-for-svinrika.html
Mina äldre inlägg ger en bra bakgrund till Berns-portföljen, men funderar på att skriva lite mer om min egen bakgrund. Kanske mest för att visa att alla med en gnutta ekonomiskt och sparsamt sinne kan bygga upp en förmögenhet över tid. Oftast på betydligt kortare tid än en kan tro och med is i magen och fortsatt sparande så överlever den både millennieskiften med tillhörande IT-krascher och andra finanskriser. Och ja, det kommer att gå upp och ner, men så länge du inte behöver sälja så är det hög sannolikhet att du ligger på plus ett fåtal år efter.

Ses på Berns en vacker dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar